HP Instant Ink – Nooit meer zonder inkt

HP Instant Ink – Nooit meer zonder inkt

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
HP NEDERLAND
Bureau
HERC the agency
Jaar
2018
Paginanummer
185

Doelstelling

HP zit in een markt met prijsvechters. Ook printen Millennials minder dan de vorige generatie. Ze vinden het duur, en het is knap irritant als de inkt op is. Hoe buigen we deze negatieve sentimenten om? Met een compleet disruptieve aanpak: een inkt-service die ervoor zorgt dat je nooit meer zonder inkt zit. En het is nog goedkoper ook.

Doelgroep

Volwassen Millennials (25-45 jaar).

Merkomschrijving

HP is de innovatieve marktleider. Hoge kwaliteitsperceptie. Maar neutraal merkbeeld.

Concept

Een campagne voor Instant Ink heeft alles in zich om saai en uitleggerig te worden. Maar daarmee zouden we de harten van de kritische doelgroep niet veroveren. Daarom hebben we juist gekozen voor een energieke, kleurrijke service-demonstratie, met een hoofdrol voor Akwasi, bekend als rapper, en tafelheer bij DWDD.

Media- en middelenstrategie

Impact en awareness op TV met een single-minded message. Gevolgd door data-driven programmatic display om de verschillende USP's op het juiste moment te serveren. Een aanpak die past bij de doelgroep; maximale entertainment, voldoende informatie, minimale irritatie. En zeer effectief.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken