How charities became donors

How charities became donors

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
FREE A GIRL
Bureau
TBWANeboko
Jaar
2015
Paginanummer
311

Nominatie 2015

Doelstelling

Bekendheid genereren voor Free a Girl en hun strijd tegen kinderprostitutie. Met de kanttekening: er is budget voor één printuiting.

Doelgroep

Mensen die bereid zijn te doneren aan een goed doel.

Concept

Free a Girl is een effectief maar relatief klein goed doel. Maar de meeste donateurs geven vooral aan grote, bekende goede doelen. Wie niet groot is moet slim zijn.

Daarom vroeg Free a Girl de grotere goede doelen om een donatie. Dus om zelf (voor de verandering) eens iets aan ons goed doel te geven. Een vraag waar zij geen nee tegen konden zeggen.

Natuurlijk konden zij niet het geld van hun donateurs weggeven. Maar zij konden wel hun bekendheid voor één dag aan ons doneren. En dat deden ze!

Media- en middelenstrategie

De grote doelen gaven ons voor één dag hun beeldmerken en zette hun eigen middelen voor Free a Girl in. Alles van print, hun websites, Facebook posts, tweets, banners, billboards en zelfs hun ambassadeurs. Dit telde op tot 15 miljoen impressies.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken