Houd de warmte buiten

VELUX / MediaScience

Nominatie 2017

Bekijk deze campagne op pagina 375 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
VELUX
Bureau
MediaScience
Account
Eveline Wiegmans, Steven Verschuur
Copy
Robert Hagendoorn
Art
Joppe Andriessen
Strateeg
Lian Visser
Opdrachtgever
Peter-Jan Melenhorst
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VELUX
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van MediaScience
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Verkoop van VELUX raamdecoratie.

Doelgroep

Gezinnen met kinderen.

Strategie/Concept

Uit analyse van opgebouwde campagnedata blijkt een positieve correlatie tussen het stijgen van de temperatuur en de verkoop van raamdecoratie. Logisch. Want als de zon brandt, wordt het heerlijk warm op het strand maar ook bloedheet in de kinderkamer op zolder. Tijd voor een campagne waar we de doelgroep juist op momenten dat de zon schijnt, attenderen op het nut van warmtewerende raamdecocratie.

Media- en middelenstrategie

Door slimme programmatic inzet van digitale out-of-home schermen, zorgden wij ervoor dat de doelgroep alleen op relevante momenten met onze boodschap werd geconfronteerd. Wanneer de temperatuur boven de 20 graden steeg, werden langs drukke wegen richting het strand en pretparken, uitingen getoond met de lokale temperatuur gevolgd door de temperatuur die het waarschijnlijk op dat moment op zolder was. Vervolgens werd de oplossing getoond: warmte en zonwerende raamdecoratieproducten van VELUX.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen