HOU MEER GELD OVER VAN JE BIJBAAN

HOU MEER GELD OVER VAN JE BIJBAAN

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Belastingdienst
Bureau
S-W-H
Jaar
2008
Paginanummer
430

Nominatie 2008

Doelstelling

Jongeren wijzen op hun recht op belastingteruggaaf

Doelgroep

Jongeren die in 2007 een bijbaan hadden en geen gebruik maken van belastingteruggaaf

Concept

Jongeren met een bijbaan kunnen m.b.v. het Tj-biljet loonbelasting terugkrijgen. Omdat zij zich niet aangesproken voelen door de Belastingdienst of daar een negatief beeld bij hebben, is het lastig hen te bereiken. Tenzij we daar juist gebruik van maken. De campagne veronderstelt dat er manieren zijn om de Belastingdienst te omzeilen. Door jongeren na te laten denken over gekke, moeizame scenario’s, is het aanvragen van een Tj-biljet ineens een kleine moeite.

Media- en middelenstrategie

Om deze jongeren te triggeren zijn er eerst forumdiscussies, online branded content en IM’s ingezet, zonder dat de Belastingdienst als afzender zichtbaar was. Gevolgd door TV en radio met afzender. Verder is er redactionele aandacht besteed op relevante kanalen, zoals items op TMF en een themaweek bijbanen op Spunk.nl. De campagne resulteerde in een stijging van ruim 30% in aangevraagde Tj-biljetten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken