Horizon TV from UPC: Everything you love is now on TV

Horizon TV from UPC: Everything you love is now on TV

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
UPC Nederland
Bureau
JWT Amsterdam
Jaar
2012
Paginanummer
140

Nominatie 2012

Doelstelling

UPC introduceert Horizon, een revolutionair digitaal tv-product waarmee je tv beleeft als nooit tevoren. Op elk gebied worden de mogelijkheden van tv-kijken vergroot: op elke tv, computer, tablet of smartphone alle zenders en films kijken, persoonlijke kijktips, meerdere programma's tegelijk opnemen, eigen video's en foto's bekijken op tv, en dat alles op een handige en makkelijke manier. Het is voor het eerst dat al die diensten in één compleet product bijeen worden gebracht. Doelstellingen van deze campagne zijn: Horizon brand en propositie awareness creëren, daarmee het UPC brand image versterken (overall en innovatie) en bijdragen aan ambitieuze verkoopdoelstellingen (zowel acquisitie als loyalty).

Doelgroep

Abonnees en niet-abonnees. Een breed publiek omdat de hele markt moet weten van deze revolutionaire innovatie. Online en in dm verfijnen we. We richten ons dan specifiek op de groepen die openstaan voor innovatie: early adopters en early majority.

Concept

Hoewel tv's de afgelopen decennia groter, dunner en geavanceerder zijn geworden, is tv-kijken zélf niet veranderd. Horizon is een revolutie die ook de manier van tv-kijken zal gaan veranderen. Tv past zich nu aan jou aan, in plaats van andersom. Everything you love is now on TV. Dat moeten we uitleggen en daar moeten we nieuwsgierig naar maken. We laten voelen dat we met een revolutie te maken hebben, dat creëert urgentie en autoriteit, maar ook zijn we toegankelijk zodat de overstap naar Horizon niet te hoog over is. We maken nieuwsgierig door vragen te stellen die over verlangens gaan waarvan we weten dat die bij de doelgroep leven. We stellen bij herhaling de 'wat als'-vraag: Wat als tv zoveel meer is dan kijken alleen? Wat als …? We zetten Horizon met autoriteit neer, een grote vernieuwing, waarvan we alle elementen tonen zoals ze gaan doorwerken in het leven van de mensen. Een droom die werkelijkheid wordt in het echte leven. Het is nu mogelijk.

Media- en middelenstrategie

Om Horizon en zijn features impactvol en innovatief neer te zetten, is een plan ontwikkeld met een creatieve en innovatieve middeleninzet. Zo is voor het eerst in Nederland een video als printinsert gedaan in Marie Claire en Playboy. Op stations zijn abrispectaculars te zien met bewegende beelden over meerdere schermen en oplichtende posters. Op masten zijn actuele wisselende boodschappen gebruikt. Tv-pagina's in gidsen en kranten zijn nagemaakt om het nieuwe tv-kijken te verduidelijken. Op tv en in de bioscoop lopen lange commercials van 60" die het product goed uitleggen op opvallende posities in het blok. Digitaal worden er bijzondere formaten ingezet, zoals een impactvolle take-over op YouTube. Er is een focus op video, naast reguliere onlineformaten. Ook worden mobiles en tablets ingezet, aangezien deze een belangrijke rol spelen bij Horizon TV.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken