Honig presenteert Live Eet: het grootste virtuele benefietdiner van Nederland

Honig presenteert Live Eet: het grootste virtuele benefietdiner van Nederland

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
HONIG (KRAFT HEINZ B.V.)
Bureau
Dept
Jaar
2020
Paginanummer
66

Doelstelling

Nederland laten zien dat de voedselbanken het zeer zwaar hadden door de hamsteraars en de gevolgen van de coronacrisis.

Doelgroep

Iedereen in Nederland die de voedselbanken en de mensen die daarvan afhankelijk zijn te steunen.

Merkomschrijving

Als familiemerk is Honig ruim 15 jaar partner van Voedselbanken Nederland, waar we jaarlijks een groot deel van onze producten doneren. We doen dit omdat samen eten aan de keukentafel het belangrijkste moment van de dag is en iedereen een warme maaltijd verdient.

Concept

Door de crisis voelde Honig zich aangewezen om de voedselbanken nog meer te helpen. Samen met Dept en Chuck Studios organiseerden we Live Eet; het grootste virtuele benefietdiner van Nederland waar 12 BN'ers vanuit hun eettafel een optreden gaven. Er was een live-verbinding met o.a. Claudia de Breij, Candy Dulfer en Don Diablo die de kijkers vroegen te doneren wat ze konden missen.

Media- en middelenstrategie

Om PR te creëren werd vooraf een social campagne opgezet waar de artiesten herkenbare oranje posts deelden op hun eigen kanalen. Het balletje ging rollen toen Claudia de Breij werd uitgenodigd om bij een aantal grote radiozenders over Live Eet te komen praten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken