HOLLANDS HELDEN

HOLLANDS HELDEN

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
De Nederlandse Staatsloterij
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2008
Paginanummer
117

Nominatie 2008

Doelstelling

Het sponsorschap van de Staatsloterij van het Nederlands elftal vertalen in een campagne tijdens het EK waar consumenten concreet wat aan hebben zodat het een driver voor sales wordt.

Doelgroep

Alle loterijspelers die van voetbal houden en alle supporters van het Nederlands elftal.

Concept

Bij een Staatslot worden gratis voetbalplaatjes weggegeven van spelers van het Nederlands Elftal. De ruilhandel die ontstaat met dit soort plaatjes wordt letterlijk met echte bekende voetballers uitgebeeld wat tot komische situaties leidt.

Media- en middelenstrategie

Het concept wordt bekend gemaakt door middel van een opvallende en humoristische TV campagne. Concept wordt verder doorvertaald naar POS uitingen, DM en een internetspel om de aandacht te converteren in aankoop van een lot.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken