HOLLANDS HELDEN

De Nederlandse Staatsloterij / Doom&Dickson

Nominatie 2008

Bekijk deze campagne op pagina 117 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
De Nederlandse Staatsloterij
Titel
Loterij
Bureau
Doom&Dickson
Account
Robert van Dijk, Eva Krook, Sander van de Weijer
Copy
Martijn van den Brakel, Erwin van Kralingen, Joeri van Oostwaard, Bram Oorthuizen
Art
Martijn van den Brakel, Erwin van Kralingen
Strateeg
Jeroen van Eck
Opdrachtgever
JORIS VAN DIJK, CLEMENS VAN OOSTAIJEN, ARIENNE BROKKING, OLGA TOET, SONJA DEN OUDEN-DEKKER, PIETER DIJKSTRA, MINKE KORVING
Film/Productiemaatschappij
Czar
Editor
Marc Bechtold
Muziek
The Ambassadors
RTV-producer
Monique van Smaalen
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van De Nederlandse Staatsloterij
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Doom&Dickson
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Het sponsorschap van de Staatsloterij van het Nederlands elftal vertalen in een campagne tijdens het EK waar consumenten concreet wat aan hebben zodat het een driver voor sales wordt.

Doelgroep

Alle loterijspelers die van voetbal houden en alle supporters van het Nederlands elftal.

Strategie/Concept

Bij een Staatslot worden gratis voetbalplaatjes weggegeven van spelers van het Nederlands Elftal. De ruilhandel die ontstaat met dit soort plaatjes wordt letterlijk met echte bekende voetballers uitgebeeld wat tot komische situaties leidt.

Media- en middelenstrategie

Het concept wordt bekend gemaakt door middel van een opvallende en humoristische TV campagne. Concept wordt verder doorvertaald naar POS uitingen, DM en een internetspel om de aandacht te converteren in aankoop van een lot.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen