HOLLANDS HELDEN

HOLLANDS HELDEN

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
De Nederlandse Staatsloterij
Bureau
Doom&Dickson (Doorvertaling: Ogilvy (BTL), Qi (Online)
Jaar
2008
Paginanummer
316

Doelstelling

Het sponsorschap van de Staatsloterij van het Nederlands elftal vertalen in een campagne tijdens het EK waar consumenten concreet wat aan hebben zodat het een driver voor sales wordt.

Doelgroep

Alle loterijspelers die van voetbal houden en alle supporters van het Nederlands elftal.

Concept

Bij een staatslot worden gratis voetbalplaatjes weggegeven van spelers van het Nederlands Elftal. De ruilhandel die ontstaat met dit soort plaatjes wordt letterlijk met echte bekende voetballers uitgebeeld wat tot komische situaties leidt.

Media- en middelenstrategie

Het concept wordt bekend gemaakt door middel van een opvallende en humoristische TV campagne. Concept wordt verder verdiept met een interactief internetspel waarbij consumenten hun ideale opstellingen met de plaatjes kunnen maken. Doorvertalingen in DM en POS zijn erop gericht de aandacht en betrokkenheid te converteren in de aankoop van een staatslot. ADVIES VERKOOPPRIJS €1,-
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken