Holland Heineken House

Heineken Nederland / Qi

Bekijk deze campagne op pagina 240 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Heineken Nederland
Titel
Holland Heineken House
Bureau
Qi
Account
Qi, techniek Qi en ISM eCompany
Copy
Qi
Art
Qi
Strateeg
Qi
Opdrachtgever
Heineken Nederland
Film/Productiemaatschappij
Productie Qi en Suave Interactive, technische realisatie Qi en ISM eCompany
Fotografie
Jochem Sanders
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Heineken Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Qi
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Holland Heineken House (HHH) voor de Spelen onder de aandacht brengen. Tijdens de Spelen zorgen dat thuisblijvers de sfeer in het HHH proeven.

Doelgroep

18+, interesse in de Olympische Spelen.

Strategie/Concept

Drie weken voor de Winterspelen startte online een meerdaagse race naar Turijn. Te voet. Deelnemers konden via opdrachten een trip naar Turijn winnen. Als je een ‘gouden plak’ vond in een krat Heineken, kon je ook een trip winnen. Tijdens de Spelen verzorgde een blogredactie voor continue en exclusieve nieuwsvoorziening vanuit het Huis. Via een HHH-player werden deze berichten ook kosteloos op andere sites gepubliceerd (‘brand web’).

Media- en middelenstrategie

Via het blog en bijpassend brand web concept het Holland Heineken House in de Nederlandse huiskamer brengen. Vanwege de unieke content van dit nieuwslog had een flink aantal partijen interesse om de player in hun website te integreren. Het blog was te volgen via: Heineken.nl, Radio 538, Wannahaves, Algemeen Dagblad, Spits, Veronica en Sport.nl. http://awards.qi-ideas.com/hhh.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen