Holland Casino – Reis naar de moderne zeven wereldwonderen

Holland Casino – Reis naar de moderne zeven wereldwonderen

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Holland Casino
Bureau
TBWA, Ogilvy en Skipintro
Jaar
2007
Paginanummer
282

Doelstelling

Genereer extra bezoekers met de extra te winnen prijzen: 34 luxueuze reizen naar de zeven moderne wereldwonderen.

Doelgroep

Incidentele casinobezoeker, 25 - 35 jaar. Accent op Uitgaanders en Belevers. Ze komen behalve voor het spel ook voor entertainment en de unieke sfeer.

Concept

De communicatiestrategie van Holland Casino steunt op drie pijlers. Speltips vergelijken spelsituaties in het dagelijks leven met situaties in het casino en maken casinospellen toegankelijker en plezieriger. De Uitgaanstips wijzen op de wisselende thema’s die de casino’s onderdompelen in glamoureuze, spannende sferen. De Wintips tonen verrassende prijzen. Een reis naar de zeven wereldwonderen is zo’n prijs. Inhakend op de recente mondiale verkiezing van de moderne wereldwonderen bood Holland Casino een reis aan die in geen enkele reisgids is te vinden. Een reis in luxe en bovendien geheel in stijl met de glamoureuze ervaring van een bezoek aan Holland Casino.

Media- en middelenstrategie

Een sterke visual wordt gebruikt in alle middelen. TV is ingezet om een groot bereik op te bouwen. Inzet van abri’s zorgt voor een extra momentum. Twee unieke samenwerkingen voor zichtbaarheid onder een groot publiek. Een speciale actie ism Radio 538, met kans op een reis naar een van de 7 wereldwonderen. De omslag van dagblad Metro stond eenmalig geheel in het teken van de prijs, de krant werd in vestigingsgebieden op straat uitgedeeld en een week lang veel redactionele aandacht. Daarnaast een speciale Hyves site, online banners, free publicity traject, actiesite met extra informatie over de wereldwonderen, bewegende horecaposters en een bijzondere uitvouwbare Boomerangkaart. Instore: banieren, narrowcasting en bewegwijzering. Kortom, een succesvolle actie van Holland Casino waaraan niet te ontkomen was en die veel nieuwe bezoekers opleverde.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken