HOLLAND CASINO POKERKAMPIOENSCHAPPEN

HOLLANDCASINO / TBWANEBOKO, Skip Intro (internet), D-signed (instore)

Bekijk deze campagne op pagina 286 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
HOLLANDCASINO
Titel
Kansspelen
Bureau
TBWANEBOKO, Skip Intro (internet), D-signed (instore)
Account
Marianne Herweijer, Astrid van den Bovenkamp
Copy
Bas Engels, Peter van Rij, Peggy van Neer
Art
Martijn van Marle, Shanta Schreuder
Strateeg
Moniek Tersmette, David Koop
Opdrachtgever
MARCEL KALMEIJER, BONNIE DUBOIS
Illustraties
Richard Wiersma
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HOLLANDCASINO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Populariseer het spel poker aan de hand van de eerste Holland Casino Pokerkampioenschappen en werf deelnemers en kijkers voor het toernooi.

Doelgroep

De laagfrequente casinobezoeker, met een focus op 25-35 jr.

Strategie/Concept

Landelijke Speltips- campagne die een link legt tussen spelen in het dagelijks leven en spelen in het casino. In aansluiting op de landelijke campagne wordt de (potentiële) bezoeker aan de hand van de speltip ‘Oefen je Pokerface’ op diverse lokaties op ludieke wijze aangezet om zijn pokerface te oefenen. De campagne is doorvertaald naar instore communicatie om bezoekers over de streep te trekken zich in te schrijven voor het toernooi of een bezoek te brengen aan de Holland Casino Pokerkampioenschappen. TITEL HOLLAND CASINO POKERKAMPIOENSCHAPPEN 287 Instore poster Instore plafondhanger Instore t-shirt Logo ‘Pokerkampioenschappen’ Bokaal plus cheque

Media- en middelenstrategie

Voor de gehele campagne is een speciaal logo ontwikkeld welke voor alle middelen gebruikt is, zowel in above-the-line als below-the-line communicatie. Masssamedia: inzet van de bestaande tv- commercial ‘Oefen je pokerface’ voor landelijke bekendheid ondersteund met een nieuwe tag-on voor het aankondigen van de Holland Casino Pokerkampioenschappen. POS-materialen: posters, vlaggetjes, plafondhanger, viltjes, T-shirts en prijzen met het Pokerkampioenschappen logo en het toernooischema. PR: verslag van het verloop van het pokertoernooi door een pokerjournalist, redactioneel verslag in Nieuwe Revu en aandacht voor Poker in interne- en externe Holland Casino magazines. Lokale communicatie: inzet van middelen die verschillende manieren bieden om je pokerface te oefenen. Zoals lachspiegels voor binnen en buiten het casino, (hete) snoepjes voor komende en vertrekkende bezoekers, Scratch&Sniff boomerangkaarten waarbij een vieze geur vrijkomt en toiletreclame in de vorm van stickers en spiegelposters. Online: uitgebreide actiesite met spelreglement, voorwaarden, toernooischema en pokeruitleg.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen