HOLLAND CASINO POKERKAMPIOENSCHAPPEN

HOLLAND CASINO POKERKAMPIOENSCHAPPEN

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
HOLLANDCASINO
Bureau
TBWANEBOKO, Skip Intro (internet), D-signed (instore)
Jaar
2005
Paginanummer
286

Doelstelling

Populariseer het spel poker aan de hand van de eerste Holland Casino Pokerkampioenschappen en werf deelnemers en kijkers voor het toernooi.

Doelgroep

De laagfrequente casinobezoeker, met een focus op 25-35 jr.

Concept

Landelijke Speltips- campagne die een link legt tussen spelen in het dagelijks leven en spelen in het casino. In aansluiting op de landelijke campagne wordt de (potentiële) bezoeker aan de hand van de speltip ‘Oefen je Pokerface’ op diverse lokaties op ludieke wijze aangezet om zijn pokerface te oefenen. De campagne is doorvertaald naar instore communicatie om bezoekers over de streep te trekken zich in te schrijven voor het toernooi of een bezoek te brengen aan de Holland Casino Pokerkampioenschappen. TITEL HOLLAND CASINO POKERKAMPIOENSCHAPPEN 287 Instore poster Instore plafondhanger Instore t-shirt Logo ‘Pokerkampioenschappen’ Bokaal plus cheque

Media- en middelenstrategie

Voor de gehele campagne is een speciaal logo ontwikkeld welke voor alle middelen gebruikt is, zowel in above-the-line als below-the-line communicatie. Masssamedia: inzet van de bestaande tv- commercial ‘Oefen je pokerface’ voor landelijke bekendheid ondersteund met een nieuwe tag-on voor het aankondigen van de Holland Casino Pokerkampioenschappen. POS-materialen: posters, vlaggetjes, plafondhanger, viltjes, T-shirts en prijzen met het Pokerkampioenschappen logo en het toernooischema. PR: verslag van het verloop van het pokertoernooi door een pokerjournalist, redactioneel verslag in Nieuwe Revu en aandacht voor Poker in interne- en externe Holland Casino magazines. Lokale communicatie: inzet van middelen die verschillende manieren bieden om je pokerface te oefenen. Zoals lachspiegels voor binnen en buiten het casino, (hete) snoepjes voor komende en vertrekkende bezoekers, Scratch&Sniff boomerangkaarten waarbij een vieze geur vrijkomt en toiletreclame in de vorm van stickers en spiegelposters. Online: uitgebreide actiesite met spelreglement, voorwaarden, toernooischema en pokeruitleg.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken