Holland Casino – Campagne Latin Days

Holland Casino – Campagne Latin Days

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Holland Casino
Bureau
TBWA, Ogilvy en Skipintro
Jaar
2007
Paginanummer
540

Winnaar 2007

Doelstelling

Genereren van extra bezoekers tijdens de Latin Days door te communiceren dat er naast het spel nog veel meer is te beleven.

Doelgroep

Incidentele casinobezoeker, 25 - 35 jaar. Accent op Uitgaanders en Belevers. Ze komen behalve voor het spel ook voor entertainment en de unieke sfeer.

Concept

De communicatiestrategie van Holland Casino steunt op drie pijlers. Speltips vergelijken spelsituaties in het dagelijks leven met situaties in het casino en maken casinospellen toegankelijker en plezieriger. De Wintips tonen verrassende prijzen. De Uitgaanstips wijzen op de wisselende thema’s die de casino’s onderdompelen in glamoureuze, spannende of amoureuze sferen. De Latin Days, één van de Uitgaanstips, brengen de latino wereld vol passie en verleiding tot leven. Midden in de broeierige zomermaand augustus. Belle Perez, synoniem voor die latino sfeer, is het stijlvolle middelpunt van de communicatiecampagne. Er zijn dansoptredens en er is exotische latino catering. En geheel volgens het motto van Holland Casino dat zelf meedoen veel spannender is, worden er salsa workshops georganiseerd en is er een salsawedstrijd waar iedere bezoeker aan kan deelnemen.

Media- en middelenstrategie

De campagne werkt met een sterke visual van Belle Perez die consistent in alle middelen wordt doorvertaald. TV wordt ingezet voor groot landelijk bereik. Naast gewone abri’s werden er enkele speciale abri’s met danspas-vloerstickers geplaatst die mensen uitnodigen hun salsadanspassen te oefenen. Ook online konden bezoekers hun salsapassen oefenen via Finger Salsa op de site. Beide media brengen het publiek op een speelse wijze in swingende stemming. Het aansprekende thema zorgde voor free publicity in de Telegraaf. Daarnaast veel instore communicatie voor maximale beleving tijdens een bezoek.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken