Holland at Home

Holland at Home

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Bureau
GoSpooky
Jaar
2020
Paginanummer
384

Doelstelling

Creëer een social experience die de doelgroep tijdens de eerste lockdown het gevoel geeft dat Nederland helemaal niet zo ver weg is.

Doelgroep

Volgers van het KLM-kanaal en potentiële Nederland-bezoekers.

Merkomschrijving

KLM speelt al sinds 2009 een voortrekkersrol op het gebied van innovatie, customer service en campagnes via sociale media.

Concept

Maak je klaar om Nederland te ervaren als nooit eerder tevoren! KLM is het eerste merk dat dankzij het gebruik van 8D-sound, thuiszitters over de hele wereld liet ontsnappen naar Nederland. En dat allemaal vanuit de veiligheid van de eigen woonkamer. KLM bracht via deze nieuwe mobile first experience de schilderijen van het Rijksmuseum tot leven: zo liepen we even over de rumoerige pleintjes van Madurodam en konden bijna de prachtige velden van de Keukenhof ruiken. In plaats van mensen naar deze bestemmingen te brengen, bracht KLM deze plekken naar hen.

Media- en middelenstrategie

Dankzij de kern van de innovatieve executie is het succes van deze campagne te danken aan het 100% organische bereik binnen zowel de social media-kanalen als de pers.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken