Hoeveel bank wil je hebben. ING

Hoeveel bank wil je hebben. ING

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ING
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2010

Nominatie 2010

Doelstelling

ING wil in de wereld van na de kredietcrisis een nieuwe start maken en laten zien dat de ING er is voor haar klanten in plaats van andersom. Met de introductiecampagne van 'Hoeveel bank wil je hebben' wil de ING de sympathie en daarmee het vertrouwen van haar klanten terugwinnen.

Doelgroep

ING presenteert zich opnieuw aan Nederland, waarbij de focus ligt op de klanten van de ING (particulier en zakelijk).

Strategie/Concept

Er is sinds de financiële crisis nog geen bank opgestaan die antwoord heeft gegeven op de vragen en kritiek van de consument. ING pakt die handschoen op en stelt zich letterlijk open. De quotes van de consument met betrekking tot financiële dienstverleners geprojecteerd op het leven van alledag, staan centraal in de campagne. De consument is aan het woord. Maar nu ook echt. ING komt met antwoorden. Altijd redenerend vanuit de behoefte van de consument en met de expertise, producten en diensten die daar direct op aansluiten. In duidelijke taal, zonder kleine lettertjes. Eindelijk een bank die laat zien dat zij weet wat er speelt bij haar klanten. Die daadwerkelijk heeft geluisterd en haar klanten altijd centraal stelt. Een bank die begrijpt wat mensen nu beweegt en waar zij zich druk over maken. En continu de dialoog aandurft en aankan met haar klanten én potentiële klanten. De klant is in charge. De klant bepaalt zelf hoe en wanneer hij de expertise van ING nodig heeft. ING is er voor haar klanten, en niet andersom. Hoeveel bank wil je hebben.

Media- en middelenstrategie

De campagne start met teasers zonder afzender. Hiermee wordt letterlijk zichtbaar gemaakt wat de mening van Nederlanders is over financiële instellingen. Hierna volgt direct de introductie van 'Hoeveel bank wil je hebben' op TV, radio en online. 'Hoeveel bank wil je hebben' wordt gecommuniceerd aan de hand van vijf onderwerpen met antwoorden van de ING. Gedurende zes weken worden deze onderwerpen continu, alternerend onder de aandacht gebracht. Via ING.nl, mail en klantenbijeenkomsten met directieleden van de ING gaat de bank in dialoog met haar klanten. Uit alle reacties van Nederland is een top 5 van de meest besproken onderwerpen samengesteld waarop de ING haar terugkoppeling heeft gegeven.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken