Hoera! Nieuwe Rijksmuseum 1 jaar open

Hoera! Nieuwe Rijksmuseum 1 jaar open

Categorie
Corporate
Adverteerder
KPN
Bureau
KPN Corporate Communicatie
Jaar
2014
Paginanummer
80

Doelstelling

Vergroot sponsorbekendheid en merksympathie van KPN als hoofdsponsor van het Rijksmuseum en ondersteun de missie van het museum door kunst digitaal toegankelijk te maken voor iedereen

Doelgroep

Iedereen in Nederland.

Concept

Hoofdsponsor KPN zet het jarige Rijksmuseum in het zonnetje. Het 1e jaar open na verbouwing is zeer succesvol verlopen met een recordaantal bezoekers waaronder vele VIP's. Om dit te vieren wordt Nederland 3 activiteiten aangeboden: online VIP-rondleiding, digitale Rijkskunstgalerij en Rijksselfie. Alles komt online samen op kpn.com/rijksmuseum. Campagne laat zien dat KPN trots is op cultureel erfgoed en vanuit haar maatschappelijke betrokkenheid het museum faciliteert in haar missie om kunst (digitaal) toegankelijk te maken voor iedereen. De actualiteit is benut om dit sympathiek en onderscheidend te doen.

Media- en middelenstrategie

Hit & run op actualiteit. In zeer korte tijd low budget gerealiseerd. Inzet daar waar het gebeurt: lokale abri's, print, online, outdoor, social media, PR.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken