Hoe we stralend inhaakten op een mediaconflict

Hoe we stralend inhaakten op een mediaconflict

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
GSK
Bureau
Publicis Groupe
Jaar
2019
Paginanummer
318

Nominatie 2019

Doelstelling

Awareness creëren voor Aquafresh White&Shine-tandpasta. Op een manier die past bij het merk: Aquafresh is altijd op zoek naar de lach op het gezicht.

Doelgroep

Ov-reizigers.

Merkomschrijving

Aquafresh White&Shine-tandpasta zorgt voor zichtbaar wittere tanden en een bewezen glanseffect in zeven dagen. Het bevat microparels voor een stralend witte lach.

Concept

We hebben Aquafresh 'wild' gestickerd op NS-abri's en -spreads, die als gevolg van een mediaconflict blanco bleven. Op de letterlijk witte borden op NS-stations in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, en Den Haag plakten we stickers van Aquafresh White&Shine-tandpasta, om een 'stralend witte' glimlach bij onze doelgroep te initiëren. Dat lukte. En omdat de stickers geen resten achterlieten, zag ook NS de humor van de actie in.

Media- en middelenstrategie

De strategie was vooral om de actie snel uit te voeren en kenbaar te maken via persberichten en social media. Resultaat: in minder dan 24 uur toverden we bij ruim 670.000 reizigers een lach op het gezicht, en door het nieuws in de dagen erna bij nog eens ruim 400.000 mensen. En dat met een mediabudget van 0 euro.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken