Hoe TNT de blauwe banaan oranje kleurde

Hoe TNT de blauwe banaan oranje kleurde

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
TNT
Bureau
Etcetera & Red Urban
Jaar
2015
Paginanummer
65

Nominatie 2015

Doelstelling

Geef sales een tool in handen waarmee ze groei van new business en cross-selling op bestaande klanten kunnen realiseren.

Doelgroep

Primair: MKB. Secundair: grootzakelijk.

Concept

Hoe kun je opvallend én relevant zijn als iedereen strooit met platte korting? Door een bestaand fenomeen te gebruiken als ideale conversatiestarter voor sales: de blauwe banaan. De blauwe banaan is de zone in Europa met de meeste bedrijven en mensen. TNT kan met haar Europese wegennetwerk en mensen dit gebied optimaal bedienen. Dus we ontkomen er niet aan om ook korting te geven, maar doen dat wel op een slimme manier: 20% voordeliger shippen van en naar de blauwe banaan!

Media- en middelenstrategie

De campagne bestaat uit zorgvuldig gekozen onderdelen met een zakelijk umfeld:
a)EDM-programma (awareness/sales) naar prospects/klanten.
b)Seo gericht op blauwe banaan.
c)Pre-rolls gericht op awareness blauwe banaan.
d)Display advertising/sea met salesboodschap.
e)Salesflyers die TNT-chauffeurs verspreiden.
f)Social engagement met weetjes over de blauwe banaan.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken