Hoe OHRA vrije zorgkeuze hét thema van het zorgseizoen maakte

Hoe OHRA vrije zorgkeuze hét thema van het zorgseizoen maakte

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
OHRA
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2016

Winnaar 2016

Doelstelling

Acquisitie en behoud van klanten door één van de grootste voordelen van een OHRA zorgverzekering, échte vrije zorgkeuze, onder de aandacht te brengen.

Doelgroep

Nederlanders die hun zorgverzekering heroverwegen.

Strategie/Concept

Inzicht: 80% van Nederland vindt vrije zorgkeuze belangrijk. Slechts 8% heeft het daadwerkelijk. OHRA wil Nederland bewust maken dat de meeste zorgverzekeringen geen echte vrije zorgkeuze bieden. Hiervoor wordt de site magikkiezen.nl gelanceerd. Vervolgens maakt OHRA bekend dat zij altijd en overal vrije zorgkeuze biedt. Het bekende OHRA-stel pikt de parkeerplek van de verkeerde persoon in: de behandelend arts voor een sterilisatie. Gelukkig heeft OHRA vrije zorgkeuze en kan de behandeling in elk ziekenhuis plaatsvinden.

Media- en middelenstrategie

Het onderwerp 'vrije zorgkeuze' wordt op de agenda gezet met de website magikiezen.nl. Hierop kunnen mensen checken of ze echt vrije zorgkeuze hebben, wat dus slechts in 8% van de gevallen zo is. De site wordt aangejaagd met een radiocampagne voorafgaand aan de ATL campagne van OHRA. Een populaire TV-commercial (top 10 Gouden Loeki) maakt vervolgens breed bekend dat OHRA wél vrije zorgkeuze biedt. De campagne wordt doorgetrokken naar een online conversie campagne, alsook een spraakmakende interactieve social campagne op Youtube: 'Skip Ad' wordt 'Skip Arts'. OHRA zoekt hiermee de randjes op, wat leidt tot een PR explosie met veel tegenstanders én voorstanders op social media. Uiteindelijk bereikt zodoende de boodschap van OHRA (Vrije zorgkeuze. Altijd. Overal.) een miljoenenpubliek. Alles bij elkaar opgeteld leidt dit tot het beste zorgseizoen van OHRA ooit.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken