Hoe GAMMA het klusdomein op YouTube domineert

Hoe GAMMA het klusdomein op YouTube domineert

Categorie
Retail
Adverteerder
GAMMA NEDERLAND
Bureau
5PM | YouTube Marketing Agency
Jaar
2020
Paginanummer
336

Doelstelling

GAMMA wil marktleiderschap op YouTube en Google claimen en klussen leuker en gemakkelijker maken.

Doelgroep

De doe-het-zelvers (18-45 jaar), die zich actief oriënteert op Google en YouTube voor het klussen.

Merkomschrijving

GAMMA is dé bouwmarkt op het gebied van klussen en klusbenodigdheden.

Concept

5PM helpt GAMMA bij het handiger maken van Nederland door de ontwikkeling van datagedreven klusvideo's, waarbij de consument op een leuke en deskundige manier wordt geholpen. Om de content optimaal af te stemmen op het zoekgedrag van de doelgroep heeft 5PM de meest kansrijke onderwerpen binnen voor GAMMA belangrijke domeinen in kaart gebracht. Naast dit uitgebreide video topic research zijn honderden succesvolle nationale en internationale How-To video's geanalyseerd. Aan de hand van deze content-analyse is een blauwdruk voor de 'perfecte How-To video' ontwikkeld.

Media- en middelenstrategie

Naast een enorm organisch bereik in de YouTube- en Google-zoekresultaten werd het bereik vergroot d.m.v. slimme advertising. Relevante in-market audiences kregen de video's aanbevolen wat heeft geleid tot een toename in kwalitatieve views en een hoge kijkersloyaliteit.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken