Hoe gaat het?

Hoe gaat het?

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
NATIONALE-NEDERLANDEN
Bureau
Total Design
Jaar
2021
Paginanummer
132

Nominatie 2021

Doelstelling

Nationale-Nederlanden positief laden door bewustzijn te creëren voor het belang van mentale fitheid in relatie tot ziekte en arbeidsongeschiktheid.

Doelgroep

Algemeen: werkgevers & werknemers. Specifieker: leidinggevenden/HR-managers en hun teamleden.

Merkomschrijving

Nationale-Nederlanden Inkomen Collectief biedt collectieve inkomensverzekeringen die erop gericht zijn een bedrijf en haar werknemers te beschermen. Preventie is daarbij essentieel. Als kennispartner op het gebied van vitaliteit en veerkracht wil Nationale-Nederlanden bijdragen aan het verkorten en voorkomen van verzuim. Voorkomen is beter dan genezen.

Concept

Met een bewustwordingscampagne vraagt Nationale-Nederlanden aandacht voor drie woorden die tot minder ziekteverzuim kunnen leiden. Drie woorden die ervoor kunnen zorgen dat mensen minder snel opgebrand raken: ‘Hoe gaat het?’ Want de vraag ‘Hoe gaat het?’ heeft betekenis verloren. Mensen zien het als een beleefdheidsvraag, als een begroeting. De campagne geeft deze vraag opnieuw lading. De campagnevideo legt de impact van de vraag bloot wanneer deze echt gesteld wordt. Online en Digital Out of Home wordt met deze film in verschillende lengtes campagne gevoerd. Op het platform ‘Hoe gaat het?’ kunnen mensen vervolgens tips en tricks krijgen om het gesprek makkelijker aan te gaan. Hiervoor wordt samengewerkt met praktisch filosoof Elke Wiss.

Media- en middelenstrategie

De 3 minuten durende ‘hero video’ wist het hart van de verschillende doelgroepen te raken. Triggerende cut-downs die getarget op de verschillende kanalen en doelgroepen werden ingezet zorgden voor traffic naar de landing page en de volledige video. Op LinkedIn werden voornamelijk de werkgevers (Managers, HR en MT) benaderd, op Facebook de werknemersdoelgroep. Ook werd de campagne ondersteund met Homepage Takeovers, pre-rolls en Digital Out of Home-uitingen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken