Hoe Albert Heijn weer een supermarkt voor iedereen werd.

Hoe Albert Heijn weer een supermarkt voor iedereen werd.

Categorie
Retail
Adverteerder
Albert Heijn B.V.
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2006
Paginanummer
482

Winnaar 2006

Doelstelling

Maak Albert Heijn weer een toegankelijke supermarkt waar ook gezinnen met kinderen hun grote boodschappen willen doen.

Doelgroep

Alle huishoudens in Nederland, met een focus op gezinnen met kinderen.

Concept

Albert Heijn wil voor iedereen het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar maken. Waar voorheen vooral de focus lag op het bijzondere, innovatieve en exclusieve aspect van de supermarkt, is het doel nu om ook gewaardeerd te worden om de invulling van de alledaagse behoeften van de consument. In de communicatie naar de klanten is Albert Heijn voortaan net zo trots op en enthousiast over de aantrekkelijkheid van zijn prijzen en acties, als over de keuze en kwaliteit van zijn producten.

Media- en middelenstrategie

De winkel is het hart van de media- en middelenstrategie, hier komen wekelijks ruim 3 miljoen unieke bezoekers binnen en komt het Albert Heijn merk in al zijn geledingen tot zijn recht. Op televisie verpersoonlijkt het personeel, met de supermarktmanager in de hoofdrol, de nieuwe toegankelijke Albert Heijn. Tevens zijn de Bonus (aanbiedingen), AllerHande (inspiratie, achtergronden, weetjes), dagbladen (inhaken op actualiteit), PR (acceptatie herpositionering versnellen), design (vernieuwde eigen merken) en overige eigen media (ah.nl, kookboeken, etc.) belangrijke ‘drivers’ om van Albert Heijn weer een supermarkt voor iedereen te maken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken