HIJ/ZIJ HEEFT JE NODIG

HIJ/ZIJ HEEFT JE NODIG

Categorie
Personeel
Adverteerder
Politie Amsterdam-Amstelland
Bureau
ARA M/V
Jaar
2008
Paginanummer
518

Winnaar 2008

Doelstelling

De campagne voor de Politie Amsterdam Amstelland heeft tot doel het politiewerk bij jongeren onder de aandacht te brengen. Het korps wil voor eind 2008 240 nieuwe medewerkers werven. Diversiteit staat hierbij hoog in het vaandel, in 2010 moet 15% diversiteit in het personeelsbestand een feit zijn.

Doelgroep

Jongeren, in het bijzonder van niet-Nederlandse herkomst, woonachtig in en rond Amsterdam-Amstelland met een havo of mbo-4 opleiding. Secundair hoogopgeleiden, zij-instromers en burgers zonder politieachtergrond voor administratief-technische functies.

Concept

Maatschappelijke betrokkenheid, het gevoel bij te willen dragen aan een veiliger samenleving, is een van de belangrijkste redenen waarom iemand agent wil worden. Het is een gevoel dat los staat van cultuur of afkomst. Deze campagne speelt in op dat gevoel. Het opmerkelijke van deze campagne is dat alles in deze campagne authentiek is. Je zou het journalistiek werk kunnen noemen, waarin slechts de realiteit beschreven wordt. De geportretteerde mensen zijn echt evenals hun Stationsabri + advertentie verhalen. Opvallend is dat er geen agenten te zien zijn. Wij focussen op de emoties van burgers. Door juist de diversiteit van Amsterdam te laten zien, maakt de campagne impliciet duidelijk waarom een divers korps van belang is. Onderwerpen die aan de orde komen: loverboys, discriminatie, overval, prostitutie, voetbalgeweld en homohaat.

Media- en middelenstrategie

Alle uitingen verwijzen naar de site www. politiewerk.nl, waar men kan solliciteren naar een baan bij het korps. Op deze site worden in acht dossiers de verhalen verteld van echte mensen met filmpjes, geluidsfragmenten en het bijbehorende verhaal van de politie. De campagne ging van start met veel publiciteit, waaronder aandacht op RTL 4 en op de voorpagina van Het Parool. Daarna is er buitenreclame ingezet, gevolgd door advertenties, banners, folders, openbaar vervoer bestickering, narrowcasting en gadgets.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken