High Society’: vier eeuwen glamour

High Society’: vier eeuwen glamour

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
RIJKSMUSEUM
Bureau
Skipintro
Jaar
2018
Paginanummer
422

Nominatie 2018

Doelstelling

Het Rijksmuseum is het museum van en voor iedereen. Door 'High Society' als een laagdrempelige en toegankelijke tentoonstelling neer te zetten, wil het Rijksmuseum een breed publiek trekken, zowel nationaal als internationaal. Doelstelling is 250.000 bezoekers.

Doelgroep

Primair: Liefhebbers (internationaal en internationaal). Secundair: breed publiek, waaronder millennials.

Merkomschrijving

Het Rijksmuseum is het museum van Nederland. Het Rijksmuseum verbindt mensen, kunst en geschiedenis. Met als middelpunt onze collectie, die we voor iedereen toegankelijk willen maken. De werken van Rembrandt, met onder andere de hoofdrolspelers van deze tentoonstelling Marten en Oopjen, behoren tot de top van onze collectie. In 2018 ontving het Rijksmuseum 2,3 miljoen bezoekers waarvan 370.000 kinderen.

Concept

De 'High Society' van Europa van de afgelopen 400 jaar heeft zich verzameld in het Rijksmuseum. Want Marten en Oopjen geven een feestje. En iedereen krijgt de kans om erbij te zijn. Zo geven we een kijkje in hun wereld van feesten, roddels en intriges. Wat zich normaal achter gesloten deuren afspeelt wordt nu voor iedereen zichtbaar. Liefde, huwelijk, mode, vorsten, adel en puissant rijke burgers (vips) zijn de smakelijke ingrediënten. Aangevuld met verdieping én fun facts. En, helemaal in stijl, speciale feestavondjes. Society experts van nu, Cécile Narinx en Jort Kelder, geven hun visie in speciale audiotours.

Media- en middelenstrategie

Crossmediale campagne voor Nederlands publiek: TV-commercial voor bereik, 4-delige Koefnoen-satire, een speciale uitgave van het weekblad Privé (ingestoken bij de Telegraaf) en Harper's Bazaar voor engagement. Daarnaast is een uitgebreide social mediacampagne gevoerd, voor en tijdens de tentoonstelling. Met een Instagram-event, de Koefnoen-serie, animated gifjes 'Meet the High Society' en 'behind-the-scenes'-filmpjes en -berichten waarmee spanningsopbouw werd gecreëerd. Naast free publicity is rond de opening gebruik gemaakt van betaalde mediadruk met landelijke outdoor en IM NRC/Volkskrant. Vanaf de start van het toeristisch seizoen op 22 maart waren we continu zichtbaar in Amsterdam met een abricampagne en een speciale High Society tram. 1 Maand na de opening van de tentoonstelling werd de mediadruk opgevoerd met een TV-commercial.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken