#hiermoetjezijn

#hiermoetjezijn

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
NEDERLANDS BUREAU VOOR TOERISME EN CONGRESSEN (NBTC)
Bureau
INDIE
Jaar
2020
Paginanummer
436

Doelstelling

Duurzaam herstel van de lokale bezoekerseconomie door een structurele verandering te realiseren in het denken van Nederlanders over vakantie en recreatie in eigen land.

Doelgroep

Alle Nederlanders. Nederlanders die met groot gemak naar het buitenland gaan laten ervaren dat Nederland ook alles biedt voor een mooie vakantie. En Nederlanders die vaker kiezen voor eigen land stimuleren om andere plekken te ontdekken.

Merkomschrijving

Hier Moet Je Zijn is geen merk maar een tijdelijk samenwerkingsverband opgezet door NBTC - bestaande uit meer dan 150 bedrijven in de gastvrijheidseconomie, waaronder DMO's, provincies, EZK, Gastvrij Nederland, HISWA-RECRON en vele ondernemers - dat kan worden gebruikt om individuele campagnes te versterken en onderling te binden

Concept

Covid-19 bood een mogelijkheid om te laten zien dat Nederland 365 dagen per jaar een topbestemming is. Met het concept Hier Moet Je Zijn, kon iedereen zijn favoriete onbekende plekje in de buurt onder de aandacht brengen. Een geruststellende gids voor veilige spreiding dus, maar ook een profilering van Nederland als topbestemming op de lange termijn.

Media- en middelenstrategie

Hier Moet Je Zijn is een campagne voor en door alle Nederlanders, met social als vliegwiel. Door de introductie van de hashtag #hiermoetjezijn, kon iedereen gemakkelijk inspelen door zijn leukste plekje in Nederland te delen.
We maakten gebruik van een dagbladadvertentie om Hier Moet Je Zijn te laden en hadden vervolgens een aftrap op social. Om de campagne echt vleugels te geven, hebben we influencers ingezet zoals Geraldine Kemper om #hiermoetjezijn te promoten en anderen aan te steken om ook hun favoriete en onbekende plekjes te delen.
We hebben ook een toolkit ontwikkeld waar alle provincies en partners mee aan de slag konden om samen Hier Moet Je Zijn te kunnen gebruiken.
Hieruit volgden diversen online-, OOH- en print uitingen en widgets.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken