HIER

Klimaatproject HIER / Only

Nominatie 2006

Bekijk deze campagne op pagina 401 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Klimaatproject HIER
Titel
Nationale Klimaatcampagne HIER
Bureau
Only
Account
Michael van Kerkwijk, Marieke de Klein
Copy
Harry Puts
Art
Harry Puts
Strateeg
Harry Puts, Marieke de Klein
Opdrachtgever
Eva van der Weiden, Geert Wijnhoven
Film/Productiemaatschappij
Christel Palace [Allard & Mattijs]
Editor
Job te Veldhuis
Muziek
R.B.C. Hoedemakers
RTV-producer
Miranda Nell
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Klimaatproject HIER
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Only
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

1. Urgentieverhoging van problematiek in NL (klimaatverandering in top-3 van meest urgente maatschappelijke problemen) 2. 1 Mln Nederlanders ondernemen najaar ‘06 iets om het klimaatprobleem aan te pakken.

Doelgroep

15 mln Nederlanders.

Strategie/Concept

Najaar 2005 starten de binnen HIER deelnemende organisaties de eigen publieksactiviteiten rondom de doelstellingen. Overkoepelend orgaan HIER voert overall campagne die aantoont dat elke kleine actie van eenieder kan leiden tot een grote bijdrage ter stabilisatie van het klimaatprobleem. HIER-najaarscampagne is gelanceerd toen Al Gore bij de première van zijn film “An Inconvient Truth” was in Amsterdam.

Media- en middelenstrategie

Hoofdmedium tv, voor snelle propositie- en bereiksopbouw. In de hoofdcommercial wordt de actie die je als individu kunt ondernemen uitgelegd. In de tag-on wordt aangezet je eigen actie te melden op www.hier.nu. De campagne is verlengd met een radiocampagne waarin via eenzelfde methodiek de aanwezigheid en boodschap van HIER gestretcht wordt t/m december ‘06. TV-commercial

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen