Hi – Vrienden staan nooit uit

Hi – Vrienden staan nooit uit

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Hi
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2011
Paginanummer
300

Doelstelling

Introduceer Hi Messaging, de complete bundel als het gaat om het versturen van berichten. Zowel online als SMS, want SMS is voortaan gewoon onbeperkt. We willen zorgen dat Hi hét allround messaging merk voor jongeren wordt. De campagne moet zorgen dat jongeren Hi blijven zien als het enige mobiele merk voor jongeren, een merk waar ze zich thuisvoelen. De targets zijn ruim behaald: campagneherkenning (92%), boodschapbekendheid 55% (doel 35%), merkoverweging stijgt van 30% naar 35%. De commercial staat in de YouTube top 10 van best bekeken commercials in 2011.

Doelgroep

Jongeren, 18-24, altijd in contact met hun vrienden.

Concept

Vrienden staan nooit uit. Niet reageren is geen optie. Daarom introduceert Hi: Hi Messaging.

Media- en middelenstrategie

Voorafgaand aan de campagne startte Hi een PR offensief waarin het uitlegt dat het nieuwe mobiele gedrag van jongeren om nieuwe proposities vraagt (corporate PR). Vervolgens maken we via PR en social aan de doelgroep duidelijk dat je minder data verbruikt dan je denkt. Dankzij de MB-tool op de speciale verbruikssite, kun je zelf ervaren dat je dataverbruik binnen de nieuwe bundels past. De tweede fase van de campagne startte met een manifest (Spits outsert) 'Vrienden staan nooit uit'. Voor vrienden is niet reageren op een bericht écht not done. De campagne laat dit op verschillende manieren zien, op de herkenbare Hi manier. In de commercial, net zo snel gesneden als jongeren WhatsAppen, zijn vrienden ongerust als ze al 12 seconden niets hebben gehoord. 'Porretje' werd een trending topic op Twitter. Op Abri's zien we de vrienden altijd bezig met hun telefoon. Op bussen en bierviltjes vergroten we exemplarisch gedrag tekstueel uit. En met de #nevernooituit app kun je de reactiesnelheid meten van je vrienden op Facebook.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken