Hi – Vind ik leuk

Hi – Vind ik leuk

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Hi
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2011
Paginanummer
298

Winnaar 2011

Doelstelling

Introduceer de nieuwe internetbundel van Hi. We willen laten zien dat Hi jongeren begrijpt en als enige telecomprovider écht weet waarom mobiel internet onmisbaar is. Het resultaat is ongekend: een significante stijging van de merkoverweging (van 19% naar 32%) en de merkvoorkeur (van 8% naar 20%) én van 1000 naar meer dan 80.000 Facebookfans. Hi werd in recordtijd de grootste Nederlandse merkpagina op Facebook.

Doelgroep

Jongeren, 18-24, die altijd in contact staan met hun vrienden.

Concept

Met mobiel internet van Hi kunnen vrienden altijd alles delen; want een dag niet gepost is een dag niet geleefd. Hi weet wat de doelgroep belangrijk vindt, en dus richten we ons helemaal op het fenomeen Facebook.

Media- en middelenstrategie

De eerste geïntegreerde campagne die helemaal draait om Facebook. In alle middelen vertellen Facebookposts het verhaal. In de TVC, print, outdoor, POS en natuurlijk op Facebook zelf. Waar de Facebook Facts app weergeeft hoeveel jij deelt en welke posts het meest succesvol zijn. En waar door aanjaging van een bannercampagne de TVC massaal geliked en gedeeld werd. Zelfs de muziek uit de TVC werd geliked. Na vele verzoeken brachten we het uit als single: Bam Bam Punani!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken