Hi Spotify

Hi Spotify

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Hi
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2012
Paginanummer
108

Doelstelling

Welke telecomprovider je hebt, doet er voor jongeren steeds minder toe. Het draait om je toestel en z'n functionaliteiten. Hoe zorg je dan als provider dat je toch relevant blijft? Door waarde toe te voegen met een dienst die de doelgroep aanspreekt. Muziek luisteren jongeren op hun mobiel. Hi zocht daarom samenwerking met Spotify, een dienst met on demand toegang tot 18 miljoen nummers. Bestaande en nieuwe klanten van Hi konden 6 maanden gratis gebruik maken van Spotify Premium. De campagne moet bekendheid genereren voor deze propositie en de doelgroep aanzetten om Spotify Premium uit te proberen.

Doelgroep

Jongeren, 18-24, die niet zonder contact met hun vrienden, maar ook niet zonder muziek kunnen.

Concept

Geen krachtiger middel dan muziek om een vergeten gebeurtenis tot leven te brengen. Muziek brengt je in enkele noten naar hilarische momenten, mooie ervaringen en pijnlijke gebeurtenissen. Muzikale herinneringen zijn de rode draad in de campagne. Want met Hi kun je via Spotify Premium op je mobiel altijd en overal herinneringen ophalen met je vrienden.

Media- en middelenstrategie

Grote bereiksmedia bouwden snel aan bekendheid. In de TVC komt de herinnering van drie Hi vrienden tot leven, bij een nummer van de legendarische Party Animals. Deze herinnering voerden we door op radio, online, in POS, bioscoop en natuurlijk op Spotify zelf. Bioscoop zetten we in om de doelgroep in het hart te raken. Aanvullend brachten we via OOH en tag-on een scherp kortingsaanbod voor nieuwe klanten. In synergie met TV zorgde radio voor krachtige salescommunicatie. We lanceerden bovendien de Hi Flashback Top 100. Jongeren konden nummers nomineren waar ze een speciale herinnering bij hadden. De bekende rapper Dio coverde het nummer met de leukste herinnering. Facebook zorgde voor actieve betrokkenheid, daar kon je de muzikale reis van je leven ervaren. De campagne is geslaagd: de hoogste herkenning ooit en boven verwachting veel klanten hebben een Spotify Premium bundel afgesloten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken