Hi, Ha, Dank-je-wel

ARAG / True Ideas

Nominatie 2017

Bekijk deze campagne op pagina 68 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
ARAG
Bureau
True Ideas
Account
Maaike Veenstra, Mariska Wilschut
Copy
Bart te Riele
Art
Bas Derks
Strateeg
Jeroen Ritsema
Opdrachtgever
Evert Franken, Gert-Jan Siebelink
Illustraties
Chris van der Werff
In samenwerking met
KNVB, Interbest, House of Sports
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ARAG
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van True Ideas
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Teringlijer, blinde homo of hondenlul is helaas binnen en langs de lijn, frequent taalgebruik richting scheidsrechters. Het voetbalveld is hét epicentrum waar de maatschappelijke verruwing al jarenlang een uitlaatklep vindt. Als sponsor van scheidsrechters manifesteert ARAG zich als voorvechter van FairPlay in de Nederlandse samenleving. Doelstelling van deze campagne is om ARAG te profileren als een merk dat tegengas wil geven aan de groeiende verharding in de maatschappij. Met de scheidsrechter als metafoor.

Doelgroep

Voetbalminnend Nederland.

Strategie/Concept

Door slim gebruik te maken van de kracht, het ritme en de herkenbaarheid van Hi-Ha-Hondenlul, vormen we de meest bekende en frequent gebruikte scheldkanonnade op het voetbalveld om tot een positief signaal voor FairPlay en waardering voor scheidrechters. Als afzender van deze boodschap profileert ARAG zich als merk tegen maatschappelijke verruwing. Van schelden tot waardering in 5 lettergrepen.

Media- en middelenstrategie

Om maximale impact te creëren is als centrale medium gekozen voor digitale billboards langs grote toegangswegen en rondom voetbalstadions. Ook pushten we de boodschap via sociale kanalen, rond grote voetbalwedstrijden en via virtual billboarding kwam de boodschap op TV. Voor amateurclubs stelden we onder meer alle 'campagnekreten' beschikbaar als A1-posters, met daarbij de uitnodiging hun waardering uit te spreken voor hun eigen scheidsrechters. Oftewel een creatief concept dat optimaal werkt binnen de beperkende voorwaarde en kracht van digitale buitenreclame, en de 'hier en nu' relevantie van social. Recht tussen de 'ogen en oren' van de doelgroep.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen