Het Wilhelmus klinkt nu nog lekkerder.

Het Wilhelmus klinkt nu nog lekkerder.

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Grolsch
Bureau
Alfred
Jaar
2012
Paginanummer
316

Doelstelling

Het EK was hét biermoment van 2012. Uitdaging was hoe we met een minimaal budget Grolsch een relevante positie konden geven in het commerciële Oranje-geweld.

Doelgroep

Man, 20 - 49 jaar.

Concept

Binnen de campagne 'Het klinkt al lekkerder', die draait rondom de aanstekelijkheid van het plopgeluid van de beugel, werd het Wilhelmus uitgevoerd in een relevante Oranje-uitvoering. Deze werd gekoppeld aan een premium dat antwoord gaf op een ijzersterke insight: tijdens het EK wil ik niets missen van de wedstrijden van Oranje, en tegelijkertijd ook genieten van lekker koud bier. Het Grolsch Koelkrat was een shot in de roos. Een koelkast in de vorm van een Grolsch krat om je beugels koel in te houden, waardoor er altijd gekoeld bier binnen handbereik is. Het Koelkrat was volgens de Oranjebarometer het nummer 1 EK premium tijdens het EK en de herkenning van de commercial was 80% in 4 weken (target 50%).

Media- en middelenstrategie

TV, bioscoop, outdoor, print, pos, mobile, online.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken