HET WEERWOORD

YouTube / LEMZ

Bekijk deze campagne op pagina 611 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
YouTube
Titel
Media platform
Bureau
LEMZ
Account
Patricia Snabilie, Anne Akkerman
Copy
Renske Jonkman
Art
Fleur Westerbeek, Hans Knaapen, Peter de Lange
Strateeg
Tim Claassen, Willemijn Sneep
Opdrachtgever
FLORIS JAN CUYPERS, NOUD VAN ALEM
Film/Productiemaatschappij
MacGyver - Sandder
Muziek
Typhoon
RTV-producer
Rinie Jansen
Illustraties
Shoparound
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van YouTube
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LEMZ
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Positioneer YouTube - nu gezien als inactief kijkmedium - als een actief medium waarmee jongeren hun verhaal kunnen doen: Broadcast Yourself.

Doelgroep

In dit geval jongeren in Nederland.

Strategie/Concept

Op basis van het inzicht dat oudere generaties jongeren niksnutten vinden, dagen we jongeren uit om hun verhaal te vertellen. Dit doen we met een confronterende film waarin we ouderen ongecensureerd over hen aan het woord laten. Duizenden jongeren reageren met woord en ‘creatieve’ daad en geven hiermee een treffend weerwoord.

Media- en middelenstrategie

Het belangrijkste kanaal is YouTube zelf. Via het speciale Weerwoord kanaal kunnen jongeren de film bekijken en reageren. Door PR via onder meer schoolkranten en nieuwsmedia bereiken we één derde van alle scholieren. Maar het wordt echt groots als de populaire rapper Typhoon oprecht geïnspireerd raakt en alle weerwoorden verwerkt tot een song en videoclip. Deze wordt uitgezonden via TMF en MTV nadat de clip exclusief wordt gepresenteerd aan de weerwoordgevers in een overvol Paradiso.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen