Het verhaal kennen achter uw vermogen. Dat is het idee van Rabobank Private Banking.

Rabobank Nederland / N=5

Nominatie 2011

Bekijk deze campagne op pagina 328 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Rabobank Nederland
Titel
Private Banking
Bureau
N=5
Account
Nadine Marcar, Leontien Twijnstra
Copy
Romke Oortwijn
Art
Peter Hebbing
Strateeg
Marc Oosterhout
Opdrachtgever
Judith Olde Rikkert, Mariëlle Stege, Stefan Wink, Tom van Laarhoven, Tim van de Velde, Maurice Bölte
Film/Productiemaatschappij
Miauw (regisseur: René Eller, producer: Jaap Hermans), Hectic Electric
Muziek
Zimmerman, geluid: Wim Vonk
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Fotografie
Edwin Walvisch
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Rabobank Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Rabobank positioneren als de toonaangevende private bank die laat zien dat ze de complexiteit en het verhaal achter het vermogen begrijpt en haar dienstverlening daarop afstemt.

Doelgroep

Vermogenden in Nederland.

Strategie/Concept

Al sinds 1898 zit Rabobank bij klanten aan tafel, vanuit coöperatieve roots: met perspectief om levenslang financieel partner te zijn. En dat maakt Rabobank anders dan andere private banks. Rabobank kent de verhalen achter het vermogen vaak goed en dat maakt haar aanpak heel persoonlijk. Oplossingen worden gebaseerd op persoonlijke doelstellingen. In communicatie komen echte klantverhalen in beeld vanuit particulier én ondernemersperspectief, t.b.v. geloofwaardigheid en authenticiteit. Met diverse authentieke cases bewijzen we dat Rabobank Private Banking het verhaal kent achter een vermogen.

Media- en middelenstrategie

Een kick-offcampagne is gevoerd met IM's over klantinsights om lezers te triggeren. Op tv (kwaliteitszenders) en in de bioscoop illustreren we via verschillende klantbehoeftes de Rabo-manier van private banking dienstverlening in de volle breedte. Hiermee wordt de emotionele component geladen. Radiospots en advertenties in magazines benadrukken de specifieke kijk op private banking met het verhaal achter uw vermogen kennen. Op radio en in printtitels in het privé-umfeld van vermogenden. Ook zijn andere contactmomenten in het umfeld van de doelgroep gezocht, bijvoorbeeld sponsorevenementen (hockey) en zichtbaarheid op Schiphol op pieren met vakantiebestemmingen voor de doelgroep. Alle eigen middelen zijn aangepast aan de positionering, waaronder brochures en de website www.rabobank.nl/privatebanking.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen