HET SPROOKJESMYSTERIE

De Efteling / Comm’pas

Bekijk deze campagne op pagina 539 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
De Efteling
Titel
Attractiepark
Bureau
Comm’pas
Account
Anne-Marie van Hassel
Copy
Levi Sars
Art
Jeroen Manders, Marc Arends, Robert-Jaap Jansen (Efteling)
Strateeg
Berry van Nes
Opdrachtgever
ROSELLA VAN HAVER, CARIN VAN BERKEL
Film/Productiemaatschappij
Wenneker TV
Fotografie
Peek RF
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van De Efteling
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Comm’pas
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Primair: verhogen propositiebekendheid (Sprookjes Bestaan). Secundair: opbouw database emailadressen.

Doelgroep

Gezinnen met kinderen van 6 - 12 jaar.

Strategie/Concept

Het Sprookjesmysterie is een 7 weken durende 360-graden activatiecampagne. Zeven echte sprookjesvoorwerpen verdwijnen plotseling uit het sprookjesbos. Van het mandje van roodkapje tot de schatkist van de draak. Kinderen kunnen elke week door het online oplossen van raadsels achterhalen waar in Nederland de heks de voorwerpen verstopt heeft. Zij die als eerste het fysieke voorwerp vinden, worden beloond met een uitnodiging voor het unieke Sprookjesbal. Voor de winnaars van de online zoektocht zijn er wekelijks vele Efteling prijzen.

Media- en middelenstrategie

Print: Unieke samenwerking met Wegener dagbladen, AD en NDC. Voor het oplossen van de raadsels gaven letters in de dagbladen een voorsprong. TV: tvc op Jetix, items in Piets weerbericht en Shownieuws, verslag Sprookjesbal op Jetix. Online: website, games, bannering, nieuwsbrief. Efteling: in en om sprookjesbos

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen