HET SPROOKJESMYSTERIE

HET SPROOKJESMYSTERIE

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
De Efteling
Bureau
Comm’pas
Jaar
2009
Paginanummer
539

Doelstelling

Primair: verhogen propositiebekendheid (Sprookjes Bestaan). Secundair: opbouw database emailadressen.

Doelgroep

Gezinnen met kinderen van 6 - 12 jaar.

Concept

Het Sprookjesmysterie is een 7 weken durende 360-graden activatiecampagne. Zeven echte sprookjesvoorwerpen verdwijnen plotseling uit het sprookjesbos. Van het mandje van roodkapje tot de schatkist van de draak. Kinderen kunnen elke week door het online oplossen van raadsels achterhalen waar in Nederland de heks de voorwerpen verstopt heeft. Zij die als eerste het fysieke voorwerp vinden, worden beloond met een uitnodiging voor het unieke Sprookjesbal. Voor de winnaars van de online zoektocht zijn er wekelijks vele Efteling prijzen.

Media- en middelenstrategie

Print: Unieke samenwerking met Wegener dagbladen, AD en NDC. Voor het oplossen van de raadsels gaven letters in de dagbladen een voorsprong. TV: tvc op Jetix, items in Piets weerbericht en Shownieuws, verslag Sprookjesbal op Jetix. Online: website, games, bannering, nieuwsbrief. Efteling: in en om sprookjesbos
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken