HET RABOBANK STUDENTENPRACTICUM. EEN AVONTUUR IN JE BANKREKENING.

HET RABOBANK STUDENTENPRACTICUM. EEN AVONTUUR IN JE BANKREKENING.

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Rabobank Nederland
Bureau
Euro RSCG 4D Amsterdam
Jaar
2009
Paginanummer
186

Doelstelling

Hoe zorg je ervoor dat studenten niet overstappen naar een andere bank voor een iPhone, kortingsbonnen of opblaasbank?

Doelgroep

Studenten 18-24 jaar, met Rabo-rekening.

Concept

Loyaliteit creëer je niet met nóg meer productinfo, maar door studenten zelf de meerwaarde te laten ervaren. Daarom creëerden we het Rabobank StudentenPracticum: een avontuur dat zich afspeelt op internet en in de echte wereld. Met je persoonlijke rekening als gaming platform. Transactieberichten verwezen naar verborgen sites of gaven cryptische aanwijzingen om verder te komen in het spel. Zo maakten studenten via het PRACTICUM op een onderhoudende manier kennis met alle diensten binnen het StudentenPakket.

Media- en middelenstrategie

Het PRACTICUM was volledig geïntegreerd in Hyves waarbij de eigen bankrekening het communicatiekanaal was. Banners en e-mail lanceerden de campagne. De content van het PRACTICUM werd weer gebruikt in outdoor, print, POS en online-pr zodat ook niet-deelnemers bereikt werden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken