Het Plezier van Ziggo

Het Plezier van Ziggo

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
ZIGGO
Bureau
J. Walter Thompson Amsterdam
Jaar
2016
Paginanummer
490

Nominatie 2016

Doelstelling

Mensen zien telecom als een commodity en kiezen vooral voor prijs of functionele benefits. De markt reageert met acties en wisselende communicatie. Ziggo zoekt een vorm om beter te duiden 'what's in it for me?', op een herkenbare, consistente en effectieve manier. Met als doel: merkwaardering laten groeien en het gebruik van producten en diensten stimuleren.

Doelgroep

Jongvolwassenen en de meer 'traditionele' gebruikers van televisie en internet. Zowel klanten als niet-klanten.

Concept

Voor beide doelgroepen geldt één inzicht: In het volle drukke leven wil ik altijd en overal toekomen aan wat mij werkelijk plezier geeft. Want plezier maakt het leven zoveel meer waard. Ziggo zorgt ervoor dat alles waar je plezier aan beleeft bij je komt, altijd, onmiddellijk en overal. Maar plezier is voor iedereen verschillend. Daarom vertalen we de grootste doelgroepen van Ziggo ,de traditionele kijker en de moderne kijker, naar twee buurmannen: Ronald en Jim. Ieder met zijn eigen karakter en levensritme. Zij gebruiken de producten en diensten van Ziggo en maken de mogelijkheden tastbaar. Doordat we de buurmannen zien in hun dagelijkse leven, voel en zie je hoe Ziggo bijdraagt aan het plezier. We sluiten alle communicatie consistent af met het bewijs: 'Dat is het plezier van Ziggo Horizon.'

Media- en middelenstrategie

Om de buurmannen tot leven te laten komen, kiezen we voor audiovisuele middelen en spelen we in op de momenten in het volle leven, thuis en onderweg. Om de verschillende doelgroepen effectief te bereiken, maken we gebruik van ingekochte media, maar vooral ook van eigen media zoals onze sociale kanalen, Ziggo Sport en de Ziggo Dome. Waar mogelijk personaliseren we de boodschap naar doelgroepen, zoals klanten die de app nog moeten downloaden of niet-klanten. Collega's maken kennis met de buurmannen en het plezier van Ziggo door veel interne middelen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken