Het perfecte leven (bestaat niet).

SIRE / N=5

award
Winnaar 2016

Bekijk deze campagne op pagina 292 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
SIRE
Bureau
N=5
Account
Willemijn Reuvers, Merel Hoogendorp, Barbara Leusink (producer)
Copy
Matthijs Schoo, Romke Oortwijn
Art
Rogier Verbeek, Lukas van de Ven (CD), Marcel Berghuis (design)
Strateeg
Joris Gruiters, Mijntje Cuijpers, Jordy van den Boom (UX)
Opdrachtgever
Bas van Berkestijn, Lucy van der Helm, Paul Kroef, Dennis van Vugt
Film/Productiemaatschappij
Bonkers Amsterdam (SIRE), 356 Media (TGLA)
Muziek
Postoffice
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Fotografie
Getty Images (stockmateriaal TGLA)
In samenwerking met
Bijl PR, Bonkers Amsterdam, Ambassadors, 356 Media, Getty Images, Postoffice, Tone of Voice, code&coding, SuperBruut, Vellance, Monalyse, Feka en Fred Moolhuijsen
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SIRE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid winnaars

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Het SIRE-thema 'ons doorgeslagen streven naar een perfect leven' op de kaart zetten, mensen wakker schudden en aan het denken zetten.

Doelgroep

Nederlandbreed. En journalisten en opiniemakers.

Strategie/Concept

Ons toenemend streven naar een perfect leven begint een serieus maatschappelijk probleem te worden. Een echt probleem van deze tijd, dat ook een aanpak van deze tijd vraagt. Daarom startte SIRE het imagobureau The Good Life Agency (TGLA) met betaalde diensten om 'gewone' mensen succesvol(ler) te laten lijken. Met dit sociale experiment wilde SIRE onderzoeken hoever mensen willen gaan voor een perfect imago. Een bewust sterk schurend concept, dat leidde tot een landelijke discussie, stevige meningen en verontwaardiging en zo het thema binnen een paar dagen op de kaart zette. Het was de opmaat naar de nieuwe SIRE-campagne, waarin we mensen vaker stil willen laten staan bij de vraag 'Voor wie doe jij het eigenlijk?'. Uit onderzoek blijkt namelijk dat we het gelukkigst worden wanneer we dingen doen die we echt zelf willen. En niet te veel kijken naar anderen.

Media- en middelenstrategie

SIRE is afhankelijk van gratis media-ruimte. Om gegarandeerde mediadruk te realiseren, creëerden we binnen drie dagen ons eigen momentum met TGLA. Bij de lancering is samengewerkt met RTL, Radio538, Linda en DeSpeld, waarna de bal ging rollen. Een speciale persfilm en een slimme social campagne zorgden dat journalisten, opiniemakers en influencers massaal berichtten over TGLA, waarna er een landelijke discussie losbarstte op social, online, radio en TV. Zo werden binnen enkele dagen miljoenen mensen bereikt. Bij RTL Late Night werd in een speciaal extra lang item onthuld dat SIRE achter TGLA zat. Dit was gelijk trending topic en zorgde voor nog meer pers en bereik. Zo werd het thema 'perfectie' direct stevig op de kaart gezet. Dit vormde zo de ideale opmaat naar de nieuwe SIRE-campagne 'Voor wie doe jij het eigenlijk?'. Deze is onder de aandacht gebracht via TV, radio, online, bioscoop, social, PR, print en outdoor.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen