Het perfecte leven (bestaat niet).

Het perfecte leven (bestaat niet).

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
SIRE
Bureau
N=5
Jaar
2016
Paginanummer
478

Nominatie 2016

Doelstelling

Het SIRE-thema 'ons doorgeslagen streven naar een perfect leven' op de kaart zetten, mensen wakker schudden en aan het denken zetten.

Doelgroep

Nederlandbreed. En journalisten en opiniemakers.

Concept

Ons toenemend streven naar een perfect leven begint een serieus maatschappelijk probleem te worden. Een echt probleem van deze tijd, dat ook een aanpak van deze tijd vraagt. Daarom startte SIRE het imagobureau The Good Life Agency (TGLA) met betaalde diensten om 'gewone' mensen succesvol(ler) te laten lijken. Met dit sociale experiment wilde SIRE onderzoeken hoever mensen willen gaan voor een perfect imago. Een bewust sterk schurend concept, dat leidde tot een landelijke discussie, stevige meningen en verontwaardiging en zo het thema binnen een paar dagen op de kaart zette. Het was de opmaat naar de nieuwe SIRE-campagne, waarin we mensen vaker stil willen laten staan bij de vraag 'Voor wie doe jij het eigenlijk?'. Uit onderzoek blijkt namelijk dat we het gelukkigst worden wanneer we dingen doen die we echt zelf willen. En niet te veel kijken naar anderen.

Media- en middelenstrategie

SIRE is afhankelijk van gratis media-ruimte. Om gegarandeerde mediadruk te realiseren, creëerden we binnen drie dagen ons eigen momentum met TGLA. Bij de lancering is samengewerkt met RTL, Radio538, Linda en DeSpeld, waarna de bal ging rollen. Een speciale persfilm en een slimme social campagne zorgden dat journalisten, opiniemakers en influencers massaal berichtten over TGLA, waarna er een landelijke discussie losbarstte op social, online, radio en TV. Zo werden binnen enkele dagen miljoenen mensen bereikt. Bij RTL Late Night werd in een speciaal extra lang item onthuld dat SIRE achter TGLA zat. Dit was gelijk trending topic en zorgde voor nog meer pers en bereik. Zo werd het thema 'perfectie' direct stevig op de kaart gezet. Dit vormde zo de ideale opmaat naar de nieuwe SIRE-campagne 'Voor wie doe jij het eigenlijk?'. Deze is onder de aandacht gebracht via TV, radio, online, bioscoop, social, PR, print en outdoor.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken