Het Oranjespandoek

Het Oranjespandoek

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
.bone
Bureau
.bone
Jaar
2010
Paginanummer
500

Doelstelling

31.250 extra Oranjesupporters aanwezig tijdens het WK voetbal in Zuid Afrika.

Doelgroep

16 miljoen Oranjesupporters.

Concept

Een Oranjelegioen van slechts 5.000 Oranjefans was van plan naar Zuid-Afrika af te reizen. Vraag: hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze jongens toch de steun krijgen die ze gewend zijn? Antwoord: we maken een echt spandoek van 50x25m. Via een speciale website kon iedereen zichzelf gratis op het spandoek zetten. En mee naar Zuid-Afrika. Resultaat: Een ongekende hoeveelheid free publicity met € 0,- campagnebudget. En 31.250 Hollandse gezichten die als één man achter Oranje staan op een waanzinnig spandoek. Het grootste spandoek in de historie van het WK Voetbal.

Media- en middelenstrategie

Er is bewust gekozen om het Oranjespandoek via free publicity te verspreiden. Het Oranjespandoek is een sympathiek initiatief voor alle Oranjesupporters. Daarom zou een commerciële aanpak ongepast zijn.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken