Het Nuon CO2 Reductie Plan

Het Nuon CO2 Reductie Plan

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Nuon Retail
Bureau
N=5 en Media Republic
Jaar
2007
Paginanummer
314

Doelstelling

Activeren om energie te besparen. Daarmee Nuon’s missie ‘verduurzaming van de omgeving en energievoorziening’ concreet en relevant maken.

Doelgroep

Nederland breed met lichte focus op 18-35 jaar omdat zij meer openstaan voor CO2-reductie.

Concept

Voor Nuon is CO2-reductie niet nieuw. Al jaren investeert Nuon als betrokken energieleverancier in verduurzaming van omgeving en energievoorziening door energiebesparingcampagnes en producten, duurzame energie etc. 2007 bleek het jaar waarin het thema de massa bereikt. Voor Nuon dé kans haar activiteiten zichtbaar te maken. Vandaar Nuon’s CO2-reductieplan: praktische oplossingen om energie te besparen en CO2 te verminderen. Het plan is gestoeld op 3 vragen: Wat kan Nuon doen? Wat kan de consument doen? En hoe kan Nuon hen daarbij helpen? Door het plan vanuit een breed scala aan activiteiten te communiceren wordt een divers publiek bereikt. Zo werd de kreet ‘CO2OK’ geïntroduceerd, Live Earth Alert A’dam gesponsord en een massamediale campagne gevoerd. Op productniveau introduceerde Nuon binnen het plan tal van proposities zoals gratis spaarlampen.

Media- en middelenstrategie

Voor een breed divers bereik wordt het plan vanuit een groot scala aan activiteiten gecommuniceerd. Dit was dan ook bepalend voor de media-inzet. Het internetplatform ‘Ben jij CO2OK?’ werd ingezet voor activering, beïnvloeden gedrag en als vangnet voor alle geïnteresseerden. Voor zoveel mogelijk traffic werd TV, online-TV, print, radio, outdoor, eventsponsoring en PR ingezet. Om het onderwerp klimaatverandering en het belang er wat aan te doen te bekrachtigen werd een massamediale campagne gevoerd. Hierin werd TV als hoofdmedium ingezet voor emotionele impact en creëren van nationaal gevoel. De tag-on voor activering en persoonlijke relevantie. Een geloofsbrief in landelijke dagbladen voor extra inhoud en body. Voorbeelden en bewijsvoering op radio om de breedte en rijkheid weer te geven. De nieuwe productproposities binnen het plan werden breed gecommuniceerd via TV, outdoor, print en radio.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken