Het Noordzeebanket

Het Noordzeebanket

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
STICHTING DE NOORDZEE
Bureau
NEEW
Jaar
2020
Paginanummer
317

Nominatie 2020

Doelstelling

Het bestaan en belang van SDN onder de aandacht brengen en zo in de harten en hoofden van Nederland komen.

Doelgroep

Heel Nederland; in het bijzonder de stakeholders van SDN (politiek, bedrijfsleven, partners, Noordzee-insiders, wetenschap).

Merkomschrijving

Stichting De Noordzee is al 40 jaar dé organisatie als het gaat om bescherming en duurzaam gebruik van de Noordzee. De visserij, scheepvaart, energiesector: allemaal maken ze dankbaar gebruik van dit bijzondere stuk Nederland. SDN vecht voor een gezonde balans.

Concept

Voor het 40 jarig jubileum van SDN ontwikkelden we het Noordzeebanket, gebaseerd op het geliefde chocolade zeebanket. Onze variant had een boodschap: de welbekende kokkels, zeepaardjes en zeesterren waren vervangen door gekreukte plastic flesjes, kapotte schelpen en vervuilende containerschepen.

Media- en middelenstrategie

PR en social media leidden naar de actiepagina met info over het belangrijke werk van SDN. Daar kon je de stichting ook direct steunen door het Noordzeebanket te bestellen.
Op de dag van het 40 jarig bestaan werd het Noordzeebanket overhandigd aan beleidsbepalers, scholen, stakeholders en influencers om onze boodschap te adresseren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken