Het Nieuwe Zuinig

Het Nieuwe Zuinig

Categorie
Durables
Adverteerder
DELTA N.V.
Bureau
RLVNT
Jaar
2015
Paginanummer
201

Doelstelling

Heel Zeeland bekendmaken met de besparingsproducten van DELTA.

Doelgroep

De huidige klanten van DELTA; 140.000 Zeeuwse huishoudens.

Concept

Zeeuwse zuinigheid, een belediging? Verassend maar waar, bleek uit onderzoek dat Zeeuwen enorm trots te zijn op hun zuinigheid. Genoeg reden voor RLVNT om dit als basis te nemen en de campagne 'Het Nieuwe Zuinig' te ontwikkelen. Het centrale punt van de campagne was de interactieve (video) quiz. In de quiz kregen de deelnemers steeds twee situaties voorgeschoteld: één Oud Zuinig en één Nieuw Zuinig. Je oude TV blijven gebruiken of vervangen door een LCD TV? Wat is Nieuw Zuinig?

Media- en middelenstrategie

De campagne bestond volledig uit Owned & Earned media. Maar liefst 20% van de Zeeuwen speelden de quiz.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken