HET NIEUWE SAATCHI

Saatchi & Saatchi Nederland / Saatchi & Saatchi

Bekijk deze campagne op pagina 144 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Saatchi & Saatchi Nederland
Titel
Dienstverlening
Bureau
Saatchi & Saatchi
Account
Tanya Jaspers, Jan Müller
Copy
Menno Schipper
Art
Nils Taildeman
Opdrachtgever
SAATCHI & SAATCHI
Film/Productiemaatschappij
Martijn Kalkhoven
Editor
Richard Derks - IZZT
RTV-producer
Lars Fabery de Jonge
Fotografie
Edo Kars
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Saatchi & Saatchi Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Saatchi & Saatchi
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Aandacht genereren voor Saatchi & Saatchi dat zich totaal heeft vernieuwd en een nieuwe manier van werken en creëren aanhangt.

Doelgroep

Alle geïnteresseerden en belanghebbenden in de reclamewereld

Strategie/Concept

Saatchi & Saatchi heeft zichzelf opnieuw ‘uitgevonden’. Middels de Lovemarks-theorie is een geïntegreerde aanpak nu fundamenteel verankerd in de werkwijze. Dus vond men dat een oude periode moest worden afgesloten en een nieuwe fase moest worden ingeluid door een naamswijziging met een knipoog. Besloten is om de twee elementen uit de naam om te draaien waardoor het tweede Saatchi nu vooraan is komen te staan. Het oude, traditionele is verruild voor een nieuwe frisse aanpak zonder dat het verleden van Saatchi & Saatchi wordt verloochend.

Media- en middelenstrategie

Om aandacht te genereren is gekozen voor een ‘teasing’ campagne om ‘rumour around the agency’ te creëren, waarbij in eerste instantie de naamswijziging werd aangekondigd om deze, na een week van gissen bij de doelgroep, officieel bekend te maken in Adformatie.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen