Het Nieuwe Pinnen

Het Nieuwe Pinnen

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
EMV-Projectbureau
Bureau
DDB
Jaar
2011
Paginanummer
150

Doelstelling

Het 'anders pinnen' is een gedragsverandering, maar in feite is er geen keuze. Het gebeurt gewoon: pinnen via de chip ipv de magneetstrip. Het is hierbij belangrijk dat mensen hun vertrouwen in het pinnen behouden en dat de overgang rimpelloos verloopt! Lastig voor iets dat al 25 jaar de gewoonte is en gebruikt wordt als water uit de kraan. Er is in dit kader bewust gekozen om geen overtuigingscampagne te voeren met de achterliggende redenen, maar voor een voorlichtingscampagne met een simpele boodschap: de andere pin-handeling. Zo zorgen we ervoor dat mensen zonder bezwaren overstappen en hun positieve houding t.a.v. pinnen behouden.

Doelgroep

Iedereen die pint; dus heel Nederland!

Concept

Het nieuwe pinnen is hetzelfde maar dan een slag anders.

Media- en middelenstrategie

Het gaat om gedragsverandering van iets dat feitelijk heel gewoon is. In media draait het daarom om bewustwording en voorlichting. Met een functionele toon en passende mediadruk: Free Publicity, preroll in aanvang en daarna televisie in enkele bursts.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken