Het nieuwe Parool

Het nieuwe Parool

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
HET PAROOL
Bureau
J. Walter Thompson Amsterdam
Jaar
2016
Paginanummer
410

Nominatie 2016

Doelstelling

Het Parool is volledig vernieuwd, met de kracht en rebellie van weleer. We laten Nederland zien waar Het Parool voor staat: de krant met een Amsterdams hart. Het nieuwe Parool duidt, stimuleert en initieert vanuit het perspectief van de bruisende metropool.

Doelgroep

Amsterdammers en iedereen in Nederland met een Amsterdamse mentaliteit.

Concept

Met een scherpe copycampagne zetten we de toon en het karakter van het nieuwe Parool neer, en zijn opvatting over specifieke onderwerpen. In alles voel je het Amsterdamse karakter. Ondernemend, creatief, open-minded, vrijzinnig, nieuwsgierig, nergens bang voor, optimistisch, vernieuwend, vooruit willend en vooroplopend, slim, bruisend, energiek, midden in het leven, verbonden met de wereld. Net als de stad zelf.

Media- en middelenstrategie

We gebruiken de stad als canvas, met abri's, billboards maar ook guerrilla, wildbeaming en zelfs een billboard op Times Square. Daarnaast tv, radio en online voor brede zichtbaarheid en een gesegmenteerde 1-op-1-campagne.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken