Het nieuwe Overtoom is Manutan

Het nieuwe Overtoom is Manutan

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
MANUTAN
Bureau
Canday
Jaar
2014
Paginanummer
51

Nominatie 2014

Doelstelling

Communicatiedoelstellingen: -Minimale naamsbekendheid voor Manutan van 50%. (Score: 56%). -Top-of-mind awareness (6%), spontane merkbekendheid (8%), geholpen merkbekendheid (36%). Gerealiseerd. -Merkoverweging en -voorkeur Manutan op het niveau brengen van Overtoom voorafgaand aan de campagne, ofwel: respectievelijk 59% en 6%. Gerealiseerd.

Doelgroep

Alle Nederlandse bedrijven. White-collar (beslissers) en blue-collar (bestellers).

Concept

Laat het succes van de rebranding over aan een expert op verandergebied: een Change Manager. De belangrijkste kwaliteit van de Change Manager, Bob de Haan, was: het gezicht van de verandering zijn, een gezicht dat bereikbaar, sympathiek en aanspreekbaar zou zijn voor iedereen die een mening had over de naamsverandering (positief en negatief).

Media- en middelenstrategie

TV, print, dialoogdifferentiatie via online/social, branded video content. Fase 1: bekendmaken naamswijziging via een wervingstraject. Fase 2: lessen uit Fase 1 verwerken tijdens de 'echte' lancering Manutan.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken