Het nieuwe normaal luchtig bekeken

Het nieuwe normaal luchtig bekeken

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
OHRA
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2021
Paginanummer
75

Winnaar 2021

Doelstelling

Met haar campagnes wil OHRA altijd boven het maaiveld uitkomen, om als kleinere verzekeraar het hoofd te bieden aan de grote spelers.

Doelgroep

Zelfredzame Nederlanders die hun eigen financiële zaken regelen.

Merkomschrijving

OHRA is al 20 jaar de verzekeraar die alles direct regelt zonder gedoe en rompslomp. Met de OHRA App kun je heel veel zelf regelen, maar je kunt ook altijd bellen. OHRA regelt het allemaal serieus, maar is in haar communicatie luchtig; het heeft een rijke historie van treffend inspelen op de actualiteit/tijdsgeest.

Concept

OHRA heeft het lef om te doen wat niemand durft: met humor inspelen op ‘het nieuwe normaal’. Zo zien we een aanrijding in een teststraat, waardoor de wattenstaaf te ver doorschiet bij onze OHRA-man. En tijdens de zorgcampagne zien we hoe hij in zijn eigen huis tijdens een videocall wordt ontslagen! In een OLV zien we hoe hij vervolgens zijn coronakilo’s eraf wil trainen.

Media- en middelenstrategie

Met TV/OLV creëert OHRA aandacht en talkability (touch). Met radio en online display worden de proposities uitgediept (tell). Met online retargeting wordt gestuurd op conversie (sell). Dat werkt uitstekend: OHRA beleeft een recordjaar.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken