Het nieuwe lezen

Het nieuwe lezen

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
BLINK
Bureau
N=Content / N=5
Jaar
2020
Paginanummer
114

Doelstelling

Het nieuwe lezen introduceren en Blink positioneren als vernieuwer van leesonderwijs.

Doelgroep

Leraren in primair & voortgezet onderwijs en beïnvloeders (ouders, schoolleiding, opiniemakers).

Merkomschrijving

Blink is een EdTech-uitgever van digitale lesmethodes die de nieuwsgierigheid van leerlingen prikkelen. Blink maakt zich hard om ontlezing onder kinderen tegen te gaan en ontwikkelde het nieuwe lezen, een nieuwe aanpak van leesonderwijs.

Concept

Het nieuwe lezen is een radicaal nieuwe leesmethode die begint bij de belevingswereld van kinderen. Dit maakt dat de tekst beklijft en je nieuwsgierig wordt naar meer. Om dit invoelbaar te maken bij de doelgroep stonden in de campagne zinnen uit werk van hun favoriete schrijvers centraal. Zinnen die opvallen, de fantasie prikkelen zodat je wilt doorlezen. Precies wat Blink ook doet met haar leesmethodes.

Media- en middelenstrategie

Met behulp van 35 bekende schrijvers stond free publicity rondom het nieuwe lezen centraal in de campagne. Aangevuld met opiniërende media; kranten, tijdschriften en nieuwsmedia. Uitingen werden specifiek per medium gemaakt en ingevuld met een zin van een schrijver die aansloot bij de doelgroep.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken