Het mooiste cadeau voor je mama maak je zelf met NIVEA

Het mooiste cadeau voor je mama maak je zelf met NIVEA

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
NIVEA (BEIERSDORF)
Bureau
FCB Amsterdam
Jaar
2017
Paginanummer
240

Doelstelling

Profileer NIVEA Silk Mousse vanuit een emotionele beleving als het ultieme Moederdagcadeau, zonder primair gebruik te maken van het in de categorie gebruikelijke prijswapen.

Doelgroep

Primair: vrouwen 20-49 die een doucheproduct gebruiken, secundair: moeders 20-49 met kinderen in de leeftijd van 6-10 jaar, tertiair: vaders met kinderen 6-10 jaar op zoek naar een Moederdagcadeau.

Merkomschrijving

NIVEA is wereldwijd één van de grootste merken op het gebied van huidverzorging. Ze vindt het belangrijk dat iedereen op deze wereld zich elke dag goed voelt in zijn of haar huid. Het merk staat voor verzorging. De belangrijkste core value is dan ook 'feel better in skin'. NIVEA Silk Mousse is één van de producten van de NIVEA douche lijn.

Concept

Insight: het leukste en emotioneel meest waardevolle cadeau voor Moederdag zijn zelfgemaakte cadeaus. Executie: een blanco NIVEA Silk Mousse knutselverpakking welke kinderen zelf konden versieren. Rationale: elke keer als een moeder NIVEA Silk Mousse gebruikt wordt ze blij, intrinsiek door het zijdezacht gevoel en emotioneel omdat ze wordt herinnerd aan de persoonlijke boodschap van haar kind(eren). Communicatie resultaat: bereik doelgroepen gemiddeld > 10% boven doelstelling; merkinteresse en value for money perceptie zijn beide meer dan verdubbeld en engagement rate ver boven benchmarkt. Commercieel resultaat: verdrievoudiging en verzesvoudiging van de verkopen NIVEA Silk Mousse t.o.v. respectievelijk Moederdag 2016 en een reguliere verkoopweek met een premium prijsstelling ver boven de concurrentie. Niet verwacht resultaat: de activatie is door de Internationale A.S. Watson Group en Beiersdorf Internationaal omarmd en gaat in andere landen worden gebruikt.

Media- en middelenstrategie

Een cross mediale campagne met als primair middel een online video, waarin we kinderen volgden bij het maken van hun eigen NIVEA Silk Mousse Moederdagcadeau. We hebben volledig ingezet op sociale media, branded content en PR. Ook werd er gebruik gemaakt van POS-materiaal in de Kruidvat winkels. Het enthousiasme over en het geloof in het commerciële succes van de campagne resulteerde in additioneel drie dagen TV.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken