Het leukste uitje boek je bij Pathé

Het leukste uitje boek je bij Pathé

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
PATHé NEDERLAND
Bureau
Onze Kapel
Jaar
2019
Paginanummer
376

Nominatie 2019

Doelstelling

In de zomerperiode is bioscoopbezoek geen top of mind vrijetijdsbesteding. Er zijn vele andere uitjes om uit te kiezen, zoals een pretpark, festival of een zonnig terrasje. Uit onderzoek blijkt bovendien dat hoge temperaturen een nadelige invloed hebben op bioscoopbezoek. De doelstelling van deze campagne is om top of mind te worden in de zomer met een boodschap die bioscoopbezoek stimuleert. Met het uiteindelijk doel om ticketverkoop in de zomerperiode te laten groeien t.o.v. zomer 2018.

Doelgroep

Iedereen die in de zomerperiode een leuk uitje zoekt. Primaire focus op jongeren, studenten en gezinnen met schoolgaande kinderen.

Merkomschrijving

Met een goede bioscoopervaring kun je iets bijzonders toevoegen aan je dag. Pathé biedt ontspanning, inspiratie en plezier. Pathé excites your day!

Concept

De zomercampagne van Pathé bevestigt met een knipoog dat veel zomerse uitjes, zoals de dierentuin, pretpark en strand, ook bij Pathé te beleven zijn. Zo kan je op een spannende safari bij Pathé (Lion King). Maar ook heeft Pathé de allerlangste achtbaan (4DX) en bieden we de vrolijkste vliegreis (Angry Birds 2). Bij Pathé vind je niet alleen bijzondere avonturen, maar ook een 'coole'-omgeving met een constante temperatuur van 19℃. Het coolste uitje van deze zomer boek je bij Pathé. Dus of het nu buiten regent of tropisch warm is, Pathé is altijd het leukste uitje in de zomer.

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen om aanwezig te zijn op plekken waar de consument zoekt naar tips voor uitjes. Hier zijn impactvolle uitingen (APTO, Homepage take-overs) en display banners ingezet. Voorbeelden zijn weer- en informatiesites zoals nu.nl, dagjeweg.nl en weeronline.nl, maar ook branded content bij titels van De Persgroep. Online is de campagne versterkt met video content op Instagram, Facebook en YouTube. In de steden Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Tilburg, Den Haag en Arnhem is een DOOH-campagne ingezet gericht op de IMAX-beleving, aangevuld met OOH in alle 20 Pathé-steden. Verder zijn alle Pathé owned kanalen ingezet, inclusief een "share your photo" social activatie in alle 27 Pathé theaters.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken