Het kleinste risico is altijd te groot!

AstraZeneca BV / Cordad Schulte Huis

Bekijk deze campagne op pagina 368 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
AstraZeneca BV
Titel
Arimidex
Bureau
Cordad Schulte Huis
Account
Pauline Huis
Copy
Walter Schulte
Art
Walter Schulte
Opdrachtgever
Henk Rijnders, Tanja Keurentjes, Anja van Kemenade, Yvonne Puts
Fotografie
Annemarieke van den Broek
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van AstraZeneca BV
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Cordad Schulte Huis
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Healthcare
Meer Healthcare inzendingen

Healthcare

Doelstelling

Ook na een ogenschijnlijk succesvolle behandeling van hormonale borstkanker, bestaat nog steeds het risico dat de ziekte terugkeert. Volgens de richtlijnen wordt Arimidex alleen voorgeschreven bij vrouwen met een verhoogd risico. Overtuig artsen dat alle patiënten de kans lopen dat de ziekte terugkeert en dat zij dat risico beter kunnen uitsluiten.

Doelgroep

Oncologen en chirurgen.

Strategie/Concept

Vrouwen die hun borstkanker onder controle hebben, hebben vaak al een operatie en chemotherapie achter de rug en willen liefst zo snel mogelijk weer verder met hun normale leven. Inspelend op die gedachte werd een concept ontwikkeld met een krachtige, emotionele benadering, waarin vrouwen, die nog midden in het leven staan, uitstralen dat zij na behandeling van hormonale borstkanker recht hebben op de beste medicatie om de kans op terugkeer te voorkomen.

Media- en middelenstrategie

Voorschrijvers zijn tot op dit moment via een vakbladcampagne, detail-aids en mailings gestimuleerd om Arimidex voortaan als standaard vervolgbehandeling in te zetten.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen